3/2 2012

Tiden går för fort när man har roligt. Så är det bara. Nästa termin närmar sig med stormsteg och jag ser på den med skräckblandad förtjusning. Det blir kul att sätta igån med fysiologi och mer anatomi men kemin ger mig mardrömmar och histologi II likaså. Förövrigt blir det botanik som är rätt trevlig. Det gick så fort att komma hit så jag hoppas det går lika fort och så är nästa termin färdig. Blir skönt med färre kurser men det är tunga klossar som ska vältas. Planerar lite smått inför terminen och reflekterar över den föregående. Jag är på det hela taget nöjd med den av flera skäl. För det första gick det bra resultatmässigt och för det andra gick det bra socialt. Inför nästa termin är det dock ett par förändringar som ska ske:


*Att plugga när det egentligen inte går leder ingenstans. Sov då och plugga när du är pigg.
*Träna. Jag prioriterade bort träningen från och med början av december men det var dumt. Jag fick inte mer effektiv tid även fast jag fick mer tid. Efter jul återupptog jag den och resultatet blev klart bättre. 
*Äta mat. Kakor är bra men det är inte så bra i längden. Lagalagalaga mat. 

Äsh. Egenetligen hade jag en superidé om vad jag skulle skriva men den glömde jag bort. Dags att packa ihop mig och bege mig till älskade mormor och morfar för lunch!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0