7/12 2012

Jag förvånar mig själv och är glad för det. Jag har köpt pulversoppor. Det är inte riktigt jag att köpa halvfabrikat och jag menar hur svårt är det att fixa tomatsoppa med pasta? Det är enkelt, gott och billigt men just nu slår en pulversoppa högre! Smakförstärkare, socker och säkert ett gäng konserveringsmedel och kanske lite färgämne på toppen MEN det går fort, är enkelt och man kan läsa topis och vispa samtidigt. Idag sitter jag hemma i casa de Loivsa och läser, inte riktigt likt mig men jag orkade inte ta mig till bibblan och behövde läsa i lugn och ro. Det går bra ibland men inte för ofta och inte för länge. Har läst om organ nu på morgonen och jag tror nog att jag kan skrapa ihop en tvåa på alla just nu vilket käns betryggande. Eventuellt att jag failar om jag får paranasal sinuses men Caroline som gav vidare sina topics till mig har gjort ett grymt jobb och ritat fina bilder som är så mycket lättare att memorera än text. Till exempel är middle nasal meatus alltid orange och sphenoid sinus gul. Sånt gillar jag. Väntar på min soppa och ska nog kika lite på lämplig serie men den får inte vara så bra att jag vill se ett helt avsnitt. Det har jag inte tid med. Sedan skall alla origins av nerver bankas in. Det är många och det är siffror men det är ganska lågiskt trots allt. Vad ska jag säga? människa är jag inte längre. Maskin är mitt rätta namn. Vi skojar om de löjligaste saker, går man in i ett bord säger man vilken nerv som skickar sensory och om man lipar är det m. genioglossus som är aktiv. Bara så ni vet alltså. Hur det kan gå om man läser för mycket anatomi. Passa er!


Kommentarer
mamma

Gäller att ta de smarta genvägarna kram

2012-12-07 @ 21:14:58
Morfar

Jag hoppas att tomatsoppan motsvarat förväntningarna. En ostmacka till det, en god idé! Min favorit är kantarellsoppa (Róka gomba), roquefortost på grovt bröd och lunchen blir komplett.
Roligt att du experimenterar och upptäcker nya möjligheter!

2012-12-09 @ 08:30:12
Marianne

Alla sätt är bra utom dom dåliga! Ha en härlig Jul om vi inte hörs. Packar som bäst för avfärd tidigt i natt. Ska undersöka det marina livet i Tobagos farvatten, förhoppningsvis utöva lite "liming" med lokalbefolkningen och ackumulera så mycket D-vitamin det bara är möjligt. Kram!!!

2012-12-09 @ 17:58:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0