18/12

Jag är så fruktansvärt glad över mitt beslut. Att komma hem var som att komma till himlen. Det var ganska likt, i förrgår dog jag och så tog det en stund men sen hamnade jag i paradiset. Jag har lite tid för eftertanke och jag tror jag var dum den här terminen. Jag viste att den skulel bli ett helvete så jag började redan i sommras att köra på en allt för hög växel. Jag prioriterade inte undan något utan tordde på riktigt att jag kunde klara allt och lite till på viljestyrka. Jag fick precis resultatet från en "tulle examen" och även den blev en femma. Det betyder att under den här terminen har jag inte en prestation som inte är en femma. F E M M A. Varför? Jag vet inte, det är ett mycket självdestruktivt sätt att plugga på som inte håller i längden. Att inte lyssna på sin kropp och bara lyssna på den dumma biten av hjärnan som säger åt dig att plugga för om du inte kan allt så stryker du-->blir innactiv-->blir knäckt--> blir inte veterinär. Det slog tillbaks till sist och efter jul ska jag komma tillbaka med nya krafter och ett sundare tankesätt. Jag ska klara det här och det kommer jag att göra om jag bara tar hand om mig själv underiden. Energidryck är inget man dricker till frukost och choklad är något som är gott, inte snabb och enkel energi och så ska det förblir. Jag har idag läst två topic bara för att det är spännande. Jag gillar ju anatomi, det är mitt favoritämne och nu har jag chansen att ge den tiden som behövs för att förstå och kunna på riktigt, inte trycka in det och sedan glömma det när examen är över.

Inatt sov jag 11 timmar och vaknade relativt utvilad men det är fler timmar som ska sovas innan jag är tillbaka på banan på riktigt. Pepparkakor har jag ätit i massor och druckit te till frukost. inte svart kaffe i tredeciliters kopp. Om ett par timmar väntar det en ridtur med Hanna. Barbacka på åkern i snön. Som på den gamal goda tiden. Snacka om livskvalité. Ni som är kvar i Budapest för en sista tenta, ge gärnet och lycka till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0