26/8 2012

Det är dags för de dagarna då det blir hejdå, vi ses... om ett halvår... när man säger hejdå till någon. Jag har verkligen inte sett fram emot att sommarlovet skulle ta slut och jag har i flera nätter drömt mardrömmar om terminen som komma skall men det håller på och vänder. Jag håller på och tagga till. Jag ska fortsätta slåss för min dröm och ännu hårdare för en plats i sverige. Jag ska krossa alla tentor helt enkelt. Den här terminen är dock den som sägs vara den värsta av de alla men jag fixar det. sådeså. Jag får se till att hålla motivationen på topp och be om råd från de äldre studenterna innan allt kör igång. Det har verkligen varit guld värt att veta hur man "ska" läsa de olika ämnena. Jag försöker motivera mig på alla sätt och ta fram fördelarna med att snart återvända till Budapest. Jag försöker också planera mina dagar lite sådär eftersom jag hade sån otur med chemat i år. Det passar mig inte alls med sena lektioner, jag föredrar absolut att ha dem tidigt och sedan ha resten av dagen till eget plugg.
 
 
Som ni ser är det:
 
måndag: 10.15-12.00 och 13.15-17.00 
tisdag10.15-12.00 och 13.15-16.00 
onsdag 8.15-18.00 
torsdag 12.15-18.00
fredag 16.15-18.00
 
Vilket betyder att jag behöver diciplin för att mornarna ska bli effektiva. Pust. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0