8/4 2012

Då nästan alla firar påsken i sina respektive hemländer så är det ganska ensamt här och då är bloggen roligare att skriva i än vanligt, därav mycket tid hemma, därav alla inlägg, hoppas det underhåller er! 

Till min stora besvikelse stängde gymmet fyra idag, något som jag egentligen uppmärksammat men sedan glömt bort så det var med besvikna steg jag traskade hem igen. Jag var ju laddad för träning så jag slängde in väskan hemma, trotsade asfalten (något som mina knän och fötter kommer påminna mig om imorgon) och stack ut på en joggingrunda i det perfekta vädret. Runt 14 grader och svalkande vind. Jag sprang på min sida floden och över bron vid koncerthuset, en bro jag aldrig tagit mig över förut, längs med vattnet på andra sidan och tillbaka över petöfi hid. Den svängen tog drygt en halvtimme och var lagom för att få lite tryck i steget så jag fortsatte med att springa kringekrokar på småvägarna runt mig och summa summarum blev 55 minuters joggande. Mycket skönt och jag är nöjd över den bevisade formen. Nu har jag precis stretchat med två katter som undrade vad fanken jag höll på med och är redo för dusch och middag. Bjuder på en ny vy från bron vid koncert huset samt en lycklig och svettig tjej.
Sist men inte minst: en gång simhoppare... ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0