21/4 2012

Soffan och jag bundar lite. En stor tallrik klyftpoatis med kyckling och sås. Sämre kan det bli. En gårdag spenderades på pubqizz med fint folk och dagen idag med anatomiböckerna och Elisabeth. Vi fixade lyxlunch med kycklingsallad och jordgubbar och lallade runt i blodkärlens värld. När bilderna helt plötsligt är ganska självklara och inte bara ett virrvarr av diverse organ, kärl och ligament så känns livet lite lättare att leva. 

Vi skippade en tur till gymmet och stack istället ut och sprang 30 minuter i citypark. Träden blommade, ekarna hade fått löv och syrenerna doftade. Det var så skönt och vi rundade av med 160 situps i olika varianter och 30 pushups. Så skönt och boostade oss med ny och fräsh energi. 

Imorgon väntar en dag med samma upplägg. Läsning och träning. Mycket bra. Sällskap och träning ger motivationen och energin att slåss inför anatomi midtermet på tisdag. Jag vill klara det och ger gärnet. Exemption skulle sitta fint men går det inte så går det inte. Jag är inte mer än människa. 

Tittar på livet blir bättre med Sanna Bråding. Blir rörd och påmind om onda tider och inser allt mer att jag är människa och en stark fan som fixat mycket. Tänk. +15 kilo och en mycket nöjd tjej. Den ekvationen låter otrolig men den är riktig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0