27/9 2011

Inte så fotografiskt vacker bild men den fyller sitt syfte och visar bibblioteket där jag spenderade kvällen tillsammans med Sanne, Andre, Jenny och anatomiboken = Dream team. 

Dagen har varit sjukt full. Kan inte riktigt sortera tankarna och berätta om den men jag kan hursomhelst säga att karln har åkt hem. Det är så tomt! Men nu börjar det normala pluggandet igen, vilket är bra. Jag kan också säga att jag överlevde utfågningen på kemin. Vi har två lärare, en läskig och en mindre läskig. Givetvis så blev jag slumpvis uppropad av den läskiga och blev frågad på föregående veckas labb. Jag var inte alls förberedd på det för det var vår första "utfrågningslektion" och ingen hade greppat att man skulle lära sig allt man gjort föregående vecka som rinnande vatten men så är det. Uppnådde en 12a av 15 och är nöjd att jag lyckades med det, för det är inte dåligt, men missnöjd då jag garanterat fått 15 om jag förberett mig. Sånt händer men bara en gång. Från och med nu pluggas det kemilabbar i högre tempo. Det ska bli 2x15 på de andra utfrågningarna. Sådeså. 

Imorgon är en lika full dag, nästan, skola 8.15-16.00, anatomi hos Jenny eller Andrea och sen bums i säng. 

Men det är lungt, för jag ska bli veterinär.


Kommentarer
Marianne

Biblioteket ser fantastiskt ut! Det hjälper att ha en fin omgivning! Grattis till första testet. Är lite lättare när man gjort allt en gång så man känner till rutinerna. Du ska bli veterinär! Vilken hjältinna du är i mina ögon som kämpar så! Heja, heja! Hoppas förkylningen ger sig snart. Kram i massor!!! Ps. Supergrattis till lägenheten!!

2011-09-28 @ 11:59:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0