20/9 2011

Så trött tjej. Hjärnan tar slut efter en dålig nattsömn, anatomi practical och kemilabb.

På riktigt, jag är helt sänkt. Inte en hjärncell orkar arbeta men jag tvingar den ändå. Funderar på om det är som med kroppen, att när fettet är slut börjar den bränna muskler, i såfall skulle hjärnan börja förbränna gammal kunskap när hårddisken var full och då vore det direkt skadligt att plugga mer nu. Charmig tanke men resonemanget håller inte.

Ätit, druckit, fått frisk luft och vilat lite men det funkar inte ändå. Jag behöver en hel god natts sömn innan jag funkar igen. Dock så tänker jag inte lyssna på det och plugga mer. Nu väntar 45 minuters kemi, förflyttning till starbucks för anatom/botanik. Jag orkar inte plugga mer kemi där för min hjärna är som sagt slut. Mailar frågorna till mamma och lägger undan dem för en stund.

Ikväll väntar fika hos caroline. mycket folk men det blir bra ändå.


Kommentarer
Marianne

Nu ger jag ett råd jag själv behöver lyda. Bränn inte ljuset i båda ändar. Ibland måste kroppen helt enkelt vila. Du har snart pluggat in varför ;o) Var rädd om dig! Kram

2011-09-20 @ 23:08:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0