28/10 2011

Kom in i världens bästa pluggflow igår men det var tyvärr lite för bra för det höll i sig hela natten med resultaet att jag vaknade hundra gånger och funderade på alla ämnen samtidigt. Det är inte kul. Det som är roligare är att det är ungefär ett dygn tills mamma, pappa och Tobbe kommer. 


jag har sagt det tusen gånger men dagarna går verkligen sjukt fort. Insåg precis att jag storhandlade i lördags och skulle komplettera med bröd (från en annan affär, dom har favvisen) men helt plötsligt är det fredag och inte fasen ha jag köpt något bröd... resultat? Äggfrukost. Bra start på mördar fredagen. Kan berätta lite om den, det kanske är intressant.

8.15-10.00 Anatomy plenary. Det innebär att Prof. Ferenc pratar för fort, ritar för slavrigt, skriver som en kratta och sedan dissekerer lite i hundraåttio och sen är det bara hoppas något fastnat inför tisdagens dissektion.

10.15-12.00 väntar sedan veckans mardröm. 2 timmar Zoology. Det låter kul men det är långt ifrån vad det är. Inte fan bryr jag mig vilken phylum, class, order, genus och spp namn en liten unicellular parasit har. Och inte heller hur hans polare rundmasken rör sig. Ämnet hade kunnat vara intressant om inte proffesorn hade som mål att hinna säga så mpnga ord på en minut som möjligt. 

12.15-13.00 Chemsistry. Ett litet avbrott och en bra föroläsare. Halleluja!

13.15-15.00 Ny professor, nytt ämne, Embryologi. Det blir kul med variation!

Som ni ser. En lång dag utan lunch och börjar med två tunga lektioner. Man är rätt glad när det är över.

Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0