25/10 2011

Färdig med dagens prov. Det var svårt, väldigt svårt men överlevde gjorde jag. Var gränsen för överlevnad går tänker jag dock inte fastställa innan jag har reslutatet i handen. Hur som helst tänker jag unna mig ett träningspass som belöning.

Jag tycker mig ändå se en framgång i mitt provskrivande. Mindre slarv och hetsighet och mer eftertanke. Jag funderade mig faktiskt fram till ett par reaktionsformler för ammoniak samt några oxider som jag inte kunde utan till. Det känns som ett stort steg då jag faktiskt använde hjärnan ordentligt under press.

Misstänker dock att det är ett par slavfel och så. nej jag misstänker inte. Jag vet. och en reaktionsformel kom jag inte på, kollade upp den nu och det var inte så konstigt, att ammonium är ligand betyder tydligen inte att NH3 måste vara med i komplexet, räcker med NH2 och då hade jag ju kunnat skriva en. Men jag är på det hela taget nöjd så nu ska jag berätta om något annat än mina prov och provångest för det får ni läsa tillräckligt om. 

Jag tänkte berätta att hösten inställt sig i Budapest. Luften är klarare och jag somnar till mysigt regnknatter på fönstret. När jag gick genom parken i skolan så luktade det höstskog. Egentligen är det väl en synomym för ruttna löv men det kändes så härligt att dra ett djupt andetag och fylla lungorna med höst. Vinterjackan är framme och igår köpte jag ett paraply. Te konsumtionen har nästan gått upp till kaffets nivå och soppa är bästa maten. 

Jag myser helt enkelt. Mitt i allt kaos så ligger det en liten varm sten i magen och håller mig igång. Tror det är Jocke power och andra styrkor som gotta ihop sig och peppar mig. Det behövs för det är tufft här. Tufft men bra. Ska ju för fasen bli veterinär.

Skulle kunna skriva i evigheter men jag ska ta tag i anatomin nu, den har fått vila under kemiplugget men nu ska jag lära mig alla joints och ligament. Kör en timme och sen blir det gym. 

Ha en toppenkväll så hörs vi när jag är tillbaka från gymmet!
Puss!


Kommentarer
saga

hej, vad kul att du har det bra! :) hoppas att det går bra med allt plugg. vi tänker på dig och skickar positiva pepp-tankar till dig! :D

hela familjen hälsar

2011-10-26 @ 21:36:32
URL: http://sagaah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0