Boende

Jag fick mail av snälla max med tre lägenheter till uthyrning i Budapest. Det kändes konstigt på någotvis. Jag menar, jag har ju faktiskt inte kommit in ännu. Det finns mycket som talar för att jag har god chans men jag menar jag kan få blackout på proven, inte förstå engelskan, bli sjuk eller vad som helst.

Hur som helst fick lägenhetsförslagen mig att börja fundera lite. Min plan är ju absolut att bo med någon i ettstudentätt område för att skapa de första och viktiga sociala banden till andra studenter för att sedan kunna trivas i 5,5 år. Jag vet dock inte vad det ska kosta, vad jag vill ska ingå, hur stot det ska vara eller var det ska ligga.
Jag känner mig helt enkelt väldigt liten och oviss när jag kikar på lägnheter. Det blir liksom *VA* ska jag bo där? GHA. Och sen allt praktiskt! Bredband, ungerskt telfonnummer, adressändringar, CSN, någon sjukförsäkringsgrej är säkert bra, ska jag ha tvättmaskin?, köpa lakan, handdukar, disktrasor, toapappaer,skolböcker och tusenmiljoner saker till.

Men jag passar till jag vet om jag kommer in. Det närmar sig med stormsteg. 18 juni vet jag hur mina nästföljade 6 år ser ut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0