4/7 2011

En tanke slog mig när jag promenerade hem från Elin och Mickan. Jag gick och tittade på alla blommor och nallade ett smultron där det passade. Blommorna var fina så jag började plocka en sån där fin sommarbukett med rölleka, prästkragar, kråkvicker, rödklöver, fibblor, ett par blåklockor och annat vackert som stod och väntade på mig i vägkanten. I anslutning till alla fina blommorna bjöd skogen på en mängd stora och söta blåbär. Jag åt och åt och tills jag var aldeles mätt i magen. Nöjd ,belåten och blå om fingrarna trallade jag hem och tänkte på hur lyxigt det är att ha skogen och blommorna utanför dörren, hur fint det är att bo med naturen runt hörnet. Jag blev alldeles lycklig. Sedan slog tanken mig att jag ska tillbringa 5,5 år i mitten av Budapest. Det är bara att vänja sig
men det känns lite konstigt. Lilla jag i en storstad..
Kände att jag ville visa en glad tjej med blå fingrar och stor blombukett!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0