31/7 2011

Färdigjobbat och färdigpackat. 18.20 går båten mot Gotland. 23.00 är vi i Fårösund, 23.30 går färjan och sen är vi där. Mitt älskade Fårö. Det blir fint att andas och umgås med Jocke och familjen. Jag ska bada i vågor, promenera längs stränderna, läsa bra böcker på engelska och tänka igenom min höst.
En liten uppdatering om Ungern kan ni allt få, även om den mest är snurrig och nedskriven rakt upp och ned utan vidare eftertanke. Alltså hundra procent ärlig och rörig som mina tankar faktiskt är.
Jag har hittat boende. Det blev ingen egen lägenhet utan ett rum i en stor lägenhet där vi komemr bo fem personer. Beslutet känns både bra och dåligt. Fördelarna är att jag slipper hyra en lägenhet jag inte sett, slipper ha koll på gas, el och bredbandsräkningar utöver hyran och jag slipper vara ensam, nackdelen är att jag helt enkelt tycker det är förbannat jobbigt att bo med andra personer. Egenetligen är jag social och så men just när det kommer till att dela kök, diskbänk, soffa, badrum, toalettrutiner och kylskåp då börjar jag backa lite. Jag vill ha koll, full koll på allt där jag bor, något som är mycket svårt nu då jag kommer flytta in som sista gäst och nykomling i en stor lägenhet där det sedan tidigare bor tre ungrare och en italienska. Och vafan gör man om man blir magsjuk?- bara en inflygande tanke. Jag är rätt löjlig med det där, att jag är skeptiskt till att dela lägenhet med de andra, och jag får jobba med att tänka om. I övrigt funderar jag mycket på vad som kan själpa mig på väg mot mitt mål och hur jag ska göra för att undvika dessa fallgropar.

Egentligen tänker jag på väldigt mycket mer men det blev en boendefundering idag då det är mest aktuellt för stunden. Här är en liten bild faktiskt.
Det är en ganska stor lägenhet med fyra rum + vardagsrum, två toaletter, kök och ett badrum. Det minsta rummet är ledigt så det blir det jag får men från och med oktober blir det större ledigt och då kanske jag tar det istället. Morfars kusin var och kollade på lägenheten (det är en kompis till morfar som äger den) och när hon var och kollade på den så var de liksom en vanlig dag så rummet var stökigt vilket ger ett inte allt för trevligt intryck men jag ser ett rum med potential.
Gotland nästa! Puss på er






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0