28/7 2011

Vissa dagar är man bara så trött att man vill lägga sig ned och dö en stund. Jag hade två hästar på valla igår, en blev trött och en galopperade. Båda förväntades vinna eller i alla fall imponera i sina lopp men så blev icke fallet. Nya tag för dem helt enkelt. Min egen insats var väl ok. Blev sen ut med Cobol men det var lugnt ändå. med Ylva flöt det på fint. Som vanligt åt jag för dåligt och höll p åoch tuppa av när jag ryckte skorna på Ylva så det får det bli ändring på men det är svårt att hinna med att äta nr man har två hästar till start. Skickade även ut Sea view på nya äventyr (läs vila, behandling och kastrering) så nu har jag en tombox i stallet. Ylva gick i lopp tio så vi var tillbaka i stallet straxt för elva och jag var hemma igen straxt före tolv.

Morgonen idag var tuff. Knappa sex timmars sömn blev det och när jag hålögd släntrade in i stallet hade jag fyra skor att slå på Ylva, två selpåsar att tömma och tvätta grejor eftersom det var snabbt hemåt som gällde igår. Skorna tog en evighet. Chris hjälpte mig att rikta och passa till dem då fötterna var rätt ojämna efter barfotaspringandet men sedan gick det bra. Var väl en aningen för feg och slog inte sömmarna riktigt så högt som jag borde gjort men det var med beröm godkänt av både Chris och Patrik. Sko är kul faktiskt men så förbannat jobbigt. Vore kul och kunna ordentligt, en kurs i basicskoning vore kul. Typ sko friska fötter, nya skor efter lopp samt enklare raspning, typ för påslagning av skor eller för barfotahästar borde finnas. Jag skulle lätt gå den. men jag har ju chris som privatlärae just nu. Det är tur att han har gången mitt emot mig. Han övar både min engelska och skoning.

Hur som helst var allt tungt. Tog en nästan halvdag och drog vid halv två, for raka vägen till fästmannens hem och där sitter jag nu med tunga ögonlock och mätt mage. Sämre kan man ha det.

Funderar dock på vad vi ska fixa för middag. Har verkligen ingen idé och är inte sugen på nått. Fan


Kommentarer
Sandra

ha en fin helg :)

2011-07-29 @ 17:52:38
URL: http://twinblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0