15/12 2011

Åtta dagar och tre tentor till hemgång. Jag räknar ned och vill att det ska vara över nu. Jag kunde inte somna igårkväll och låg och funderade över hur det blir att komma hem. Det kommer blir helt otroligt härligt, sådär obeskrivligt bra. Det blir speciellt av många anledningar. För det första har jag varit här sedan slutet av agusti, för det andra så stressar jag som en tok och så kommer jag hem och är ledig och för det tredje så är jag faktiskt ledig när jag kommer hem. De tre senaste jularna/mellandagarna har jag jobbat,men inte i år.

Jag ska umgås med kärleken, vänner och familj, äta saltlakrits, åka snowboard (om det finns snö!) och slänga mig på min säng. Mamma har satt upp julstjärnan i mitt rum och jag ser fram emot att få lägga mig på sängen, läsa en god bok och njuta av det röda ljuset från stjärnan. 

Men först står det ett par tentor i vägen. Teorianatomi, biologi och zoologi. Jag kan ärligt säga att jag är mest nervös för anatomin entrance questions och för biologin. Biologi är inte svårt men allt är svårt med 70 timmar mellan två tentor. Wte. Klarar jag anatmoin åker jag hem lycklig oavsett hur de andra går. 

Hoppar runt mellan styckena och kastar ur mig massa krafs men jag är trött och väntar på kaffe-effekten innan jag hugger tag i anatomin. Jag vet att elinpelis och hannapanna planerat in något som omfattar oss tre och hästar. Jag blir glad i hela hjärttrakten när jag tänker på mina fina vänner. Ni får några bilder. Sen måste jag börja plugga! Ok?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0