25/8 2011

Mål

Det här med mål är ett väldigt poppigt begrepp, även om den mest mål-moderna epoken är över, så är det fortfarande på tapeten med personliga mål. Grejen är att jag faktiskt förstår varför. Det är en enorm tillfredsställelse (åååh vilket långt ord) att sätta en bock i rutan som betyder att målet är uppnått.

Okej, jag snackar om att jag förstår grejjen, det är jag bra på, men att sedan sätta upp mål och uppfylla dem är jag sämre på. Inte så att jag aldrig sätter upp mål- för det gör jag verkligen, men det där med delmål och småmål (haha mellanmål) är jag kass på. Det ska det nu bli ändring på! 

TaTTTAaaadammdamn *Fanfar*

Häääär kommmmeeeeer "Lovisas mål för ankomst och första vecka i Budapest"

  • Överleva ankomsten - Mycket viktigt mål, måste uppfyllas för att övriga ska gå vägen. Jag bör alltså hålla mig i flygplanet, inte följa någon impuls om att hoppa ut och dö om jag bli för nervös, jag ska inte heller råka överdosera kaffe, äta upp nagelband+fingrar, ej dö i värmeslag eller mosas av mina ~35 kg packning.


  • Möta nya människor- På ett nytt språk, i en ny kultur och med mycket nerv i matchen så är målet att ge ett trevligt intryck och småprata med Bea och mina blivande roomisar. 


  • Genomföra registration och alla praktiska saker- Lika mycket förhoppning som mål. Det är en del administrativa saker som måste genomföras. Inte helt enkelt alla gånger. 



  • Åka kollektivt utan att åka vilse- Behöver ingen närmare förklaring.



  • Lära mig hur gasspisen och kaffeperkolatorn(?) funkar- Inte så knepigt kanske men jag kan faktiskt inte...


  • Förmedla hur jag har det utan att fokusera för mycket på sverige- Det är viktigt att hoppa på riktigt och inte hänga vid datorn och så men samtidigt måste jag ju hålla kontakt. 


  • Skypa med min karl every day- För oss.

Börjar såhär och utökar efter hand. Puh. Delger resultatet i slutet av nästa vecka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0