22/8 2011

Godmorgon!

Började dagen med att köra mamma till jobbet. Det var lite tidigt för min smak och lite för dåligt väder för att jag skulle bli nöjd. Tröstade mig själv med den väntade värmen i Budapest, en stor kopp kaffe och sen la jag mig i sängen igen och där ligger jag kvar.

Och tänker fortsätta med det en stund. Eller typ hela dagen då min kropp är seg och mycket förtjust i ryggläge.

Roar mig med att vara nervös över studietempot som kommer gå från 0-180 på två sekunder och beställer lite böcker. Nu pratar jag inte om nödvändiga skolböcker utan något bra mycket roligare. Närmare bestämt "silence of the lambs" och "red dragon" av Tomas Harris. Läst Hanibal och Hanibal rising tidigare och de är fantastiska. Svårt att jämföra med något annat då min hög av skönlitteratut-läst-på-engelska är mycket liten men det är som att läsa poessi, dock rätt makaber sådan. Jag hoppas de två beställda titlarna följer samma tema och utvidgar mitt förråd av konstiga engelska ord.
Den grå himmlen förstör mitt humör. Fan


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0