Fundering nummer tre

Skolsystemet.

Traditionellt med det bästa av det nya?

Min första bild av det ungerska skolsysmetem är att det är gammalmodigt och hierarkiskt. Proffesorer med långa titlar, slottslika universitetsbyggnader och väldressad klädkod. Med lite mer insikt har jag ändrat uppfattningen en aning. Jag tror jag har rätt angående hierarkin och att det är ordning och reda som gäller men jag tror inte det är fullt så mossigt som det kan verka. Kunskap är makt och det tror jag dom har insett. Sedan är frågan om de tror kunskap kommer sig av erfarenhet eller nytänkande. Jag hoppas och tror de hämtar kunskap både genom erfarenhet och nytänkande.

Det blir en klart stor omställning men jag tror det passar mig. Inte massa dravel utan bara kunskap. Ren och fin kunskap och sedan får jag dra mina samband utifrån den. med en liten knuff i rätt riktning det vill säga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0