Fundering nummer ett

Kommer jag komma in i huvudtaget?

Komma in var undrar du förstås.

veterinärhögskolan i unger menar jag förstås. Szent István University. Faculy of veterinary science. Jag tror det. Jag hoppas det. jag bönar och ber för det.

Men att hoppas och be kommer man inte långt på. Jag gör allt som står i min väg för att komma in. Det sägs att det är relativt enkelt att komma in men att utbildningen sedan är så svår att folk sållas bort på så vis. Min plan är förstås att både komma in och klara av utbilndningen. Det är intagningsprov i kemi, biologi och engelska samt rekomendationer och intervjuer. Jag tror kemi och biologi går kalas men engelskan är jag mer orolig för men jag kämpar på den biten. Rekomendationer och så är det inga problem och släktingar i Bdapest och ett Ungerskt efternamn på mammas sida öppnar många dörrar.

Tänkt om, tänk om inte, tänk om.

Jag ger järnet och ser vart det leder. 5½ år i Budapest är både spännand eoch läskigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0