13/4 2015

Jag har nattskift på smådjurskliniken. Det innebär att jag har ett par patienter att se till. En hund med immunomedierad hemolytisk anemi, en med polyneuropathy, en med aspirations pneumoni och så en uremisk katt. Det är inte så mycket att göra egentligen. Lite statuskollar typ och jag har släckt lampan och sagt godnatt till dom. Även om det är mörkt så jag inte ser djuren hela tiden så tror jag allt att det är viktigt med "natt" och lugn för dom. Sömn och mat är också medicin.  Annars då? Pluggar obstetrik och patologi, firade påsken hemma med karln. Vi var bland annat ute vid havet och hade det bra.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Enjoylovisa

Nyutexaminerad veterinär på äventyr

RSS 2.0